Monday 26 September 2011

kehidupanku di universiti

setelah 3 minggu berada di universiti malaysia kelantan, aku dapat merasakan yang diriku ini sudah banyak menyimpang jauh dari jalan dakwah yang pernah aku lakukan suatu ketika dahulu...

aku berasa kesepian dalam menjalankan dakwah sendirian..aku tak cukup kuat untuk menghadaoinye sendirian..aku memerlukan bantuan dari belakang sebagai sokongan...sekurang-kurangnya untuk membantu aku mendekatkan diri kepada Maha Pencipta...aku memerlukan ikhwah-ikhwahku di matrikulasi dahulu yang sama bersamaku dalam usrah..setidak-tidaknya menyedarkan aku dari jalan yang sesat...aku tidak mampu menghadapinya sendirian...aku sangat kesepian...semakin banyak perkara lagha yang telah ku lakukan...Ya Allah,aku mohon bantuan-Mu agar diutuskan kepadaku seseorang yang sentiasa berada di sampingku yang dapat membantuku kembali ke jalan yang tidak menyesatkan..aku khuatir andai ajal menjemput ku tatkala aku sedang enak menikmati keenakan dunia yang fana ini..Ya Allah,kurniakanlah kepadaku seseorang yang dapat mendekatkan diriku kepadamu...aku sangat berharap kepada-MU....bantulah hamba-Mu yang hina dan lemah ini, Ya Allah.......

No comments:

Post a Comment